Éli könyve kritika

Ez a film már régebben is érdekelt,mivel alapvetően szeretem a poszapokaliptikus világú filmeket. Így ezt is tártkarokkal vártam. Miután azonban kijöttek az első kritikák,nem mertem megnézni a filmet. Ugyanis valaki az egekbe dícsérte a Hughes-testvérek új alkotását,valaki meg a pokolba kívánta a filmet. Én többszöri megnézés után is csak annyit tudok mondani rá,hogy korrekt. A film története szerint,Éli(Denzel Washington) ( már 30 éve bolyong a sivatagban egy titokzatos könyvvel,amit biztonságos helyre akar juttatni. Az atomháború miatt kevés túlélő maradt,nemhogy víz. Éppen ezért betéved egy kisebb városba(aminek egy utcája van).Hogy-hogy nem,a telep vezetője  Carnegie(Gary Oldman)éppen erre a könyve pályázik,és gyakorlatilag minden képes lenne megtenni érte,ő ugyanis úgy hiszi,ez egy fegyver amivel hitet lehet adni az embereknek és irányítani lehet őket.

Az első trailer-ek alapján sokan azt hihették,hogy ez egy pörgős akciófilm lesz. Lényegében akciófilm,annak ellenére,hogy 2-3 darab ilyen jelenet van a filmben. Jellemző az egészre,hogy kevés akció van,de ami van az igazán pörgős. Gondolok itt a ház ostromára(aki látta a filmet tudja miről beszélek).A filmnek meg van a maga tempója,kicsit lassabb mint egy alap akciófilmnek,de ettől függetlenül hozzá lehet szokni(bár én nem bírtam)…A színészekről…A filmben mindenki egész elfogadhatóan játszik,Denzel Washington mint mindig remek,Gary Oldman-t én annyira nem szeretem és ezentúl sem fogom,mivel szerintem túljátszotta a szerepét. Mila Kunis  játsza a filmben Solara-t,aki később Éli-nek fog segíteni(remélem nem volt túl nagy Spoiler),őt én eddig csak a Max payne-ben láttam,és hozta az ottani formáját. Nem alakít nagyon,de a hozza az alap elvárásokat. Néhány mellékszereplőn kívül azonban csak ők játszottak igazán komoly szerepet.

A film operatőri munkája remek,főleg az akciójeleneteknél. Az említett házas jelenetnél,például egyszer sem vágták meg a felvételt. Marha jól meg volt csinálva. Nem volt a mai akciófilmekre jellemző kamerarángás,hanem végre követhető volt az egész cselekmény.

Volt még két dolog ami tetszett a filmben…Az egyik az a zene. Kellően nyomasztó volt és teljesen illet a sivatagos környezethez. Ha már lepusztult a környék a zene is legyen olyan…A másik dolog az a látvány vagyis a CGI.A film látványa valami eszméletlen jó. Bár egy idő után kicsit unalmas folyton csak a kihalt romokkal teli sivatagot nézni,de ettől függetlenül jól néz ki a film. Meg kell,hogy mondjam,szerintem kicsit hasonlított a Terminator Salvation látványára,hiszen ott is nagyrészt sivatagos kopár pusztákat láthattunk.

Ami viszont egyáltalán nem jött be,az a film cselekménye. Ami szerintem a következőképpen zajlik:Éli vándorol,megpihen majd akciójelenet. Éli és Solara vándorol pihennek,majd megint akciójelenet. És ez a filmben vagy 3-szor megismétlődik…Ez nem akkora nagy baj,sőt a „vándorló életmód” miatt nem is nagyon lehetett volna  máshogy megcsinálni.

Még van két dolog ami nem igazán jött be. Az egyik az a film tempója. Írtam,hogy könnyű felvenni a film tempóját. Igen valóban lehet,hogy sokaknak tetszett ez a lassabb tempó,de szerintem egy kicsivel lehetett volna pörgősebb is a film. Bár ez annyira nem nagy baj,mivel akciók így is voltak bőven…A másik gondom az az,hogy a film hitközpontú. Lehet néhányan megsértődnek,de engem ez az egész vallásos mizéria nem igazán érdekel. A film első felében még nem beszélnek sokat a hitről,azonban a második félre szinte minden párbeszédben szó lesz erről. Most kövezettek meg,de ez is zavart.

Végszónak annyit tudok mondani,hogy számomra korrekt alkotás az Éli könyve,azonban szerintem lehetett volna jobb is. Bár ez mint személyes vélemény volt,így nagy eséllyel sokatoknak tetszeni fog a film. Mivel nem régen jelent meg a film DVD-n ezért érdemes lehet beruházni rá,feltéve ha érdekel egy utópisztikus világban játszódó történet.

Jó szórakozást a filmhez és további szép napot!

Értékelésem:7/10

 

 

Gunny komment
Címkék: the of book eli
süti beállítások módosítása